Коли краще створювати новий партійний проєкт – під парламентські вибори чи заздалегідь (за кілька років до виборів)?
Є успішні зразки і приклади невдач у обох цих підходів.
Наприклад, «Народний фронт» був створений напередодні парламентських виборів 2014 року і став переможцем цих виборів за партійними списками (завдяки рейтинговому лідеру і ефективній виборчій кампанії). При цьому є маса прикладів провальних політичних проєктів, які створювалися під вибори і не встигли як слід розкрутитися. Але є і великий ризик фальстарту, коли нову партію починають масово розкручувати за півроку, а то й за 9 місяців до виборів, в результаті до моменту голосування вона видихається, інформаційно «затирається», втрачається на тлі інших партій, які почали свою рекламну розкрутку вже в ході виборчої кампанії. Головне, що треба розуміти при створенні та запуску нових політичних проєктів – стратегія розвитку будь-якого політичного проєкту завжди повинна мати особливий, індивідуальний характер. При цьому необхідне продумане довгострокове планування в становленні і розвитку нових партій, в їх інформаційній та політичній розкрутці. Тільки це може дати надію на успіх.
Що повинно бути спочатку – нова партія чи партійний телеканал?
Оскільки феномен «партійних телеканалів» тільки з’явився, то відповідь очевидна – в реальній практиці спочатку були політичні і партійні інтереси власника телеканалу.
Але ситуація може бути і інша. Власник інформаційного телеканалу може проявити політичні амбіції, сформувати навколо свого телеканалу аудиторію глядачів з певними політичними поглядами, а потім вже під цю аудиторію заявити і новий політичний проєкт. Але в будь-якому випадку треба враховувати, що і «партійний телеканал» і будь-яке інше популярне ЗМІ може бути політично ефективним, якщо є органічна відповідність конкретної політико-ідеологічної ніші. Тобто, первинна політико-ідеологічна та електоральна ніша, під яку треба підлаштовувати і відповідний політичний проект і партійний ЗМІ.